تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/12/05 - 23:43
کد خبر: 425319

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

ساماندهی سهمیه‌های کنکور ۱۴۰۱/آغاز واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی/حضوری شدن امتحانات پایان‌ترم تمام مقاطع

ساماندهی سهمیه‌های کنکور ۱۴۰۱/آغاز واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی/حضوری شدن امتحانات پایان‌ترم تمام مقاطع

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روزهای ابتدایی نیم سال دوم تحصیلی هستند، حواشی مربوط به اصلاح سهمیه‌ها کنکور و ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم و مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روزهای ابتدایی نیم سال دوم تحصیلی هستند، حواشی مربوط به اصلاح سهمیه‌ها کنکور و ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم و مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید؛

اصلاح سهمیه‌ها به آزمون ۱۴۰۱ نمی‌رسد

کبگانیان، قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشورگفت: درحال حاضر اصلاح سهمیه‌ها برای ورود به آموزش عالی( کنکور) مطرح است و فعلا بحث سهمیه‌های ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مطرح نیست.

متاسفانه سهمیه‌های متعددی برای کنکور وجود دارد که لازم است بعد از گذشت سالیان دراز جمع بندی و ساماندهی شود. نباید به صورت صفر تا صدی با سهمیه‌ها برخورد کرد چرا که ۲۶ سهمیه وجود دارد که برخی با هم در تناقض هستند. (جزئیات بیشتر)

ابطال مصوبه تبعیض‌آمیز وزارت علوم برای بار سوم

مهدی کشت‌دار مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه در توییتر نوشت: ‏وزارت علوم یک مصوبه تبعیض آمیز داره که بچه‌های اعضای هیات علمی می‌تونن انتقالی بگیرن و به شهر محل خدمت برن. دیوان عدالت اداری تا حالا ۲ بار این مصوبه رو باطل کرده اما باز هم میرن ادبیات مصوبه رو عوض می‌کنن و اجراییش می‌کنن. دیوان عدالت اداری برای بار سوم مصوبه رو باطل کرده. (جزئیات بیشتر)

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه معارف

بر اساس مصوبه معاونت آموزش دانشگاه معارف اسلامی، مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۱ این دانشگاه تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ تمدید شد. این تاریخ، قطعی بوده و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. (جزئیات بیشتر)

راه‌اندازی شبکه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت بهره گیری از دانش هوش مصنوعی در حوزه سلامت از امکان شبکه سازی هوش مصنوعی در این دانشگاه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

ساماندهی سهمیه‌های کنکور ۱۴۰۱

منصور کبگانیان، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه یک‌صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با تاکید بر اینکه این جلسه درباره سهمیه‌های پذیرش آزمون سراسری بود، گفت: در ماده 7 مصوبه سیاست‌ها و ضوابط سنجش و پذیرش، به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تکلیف شد که طی مدت 6 ماه سیاست‌ها و سهمیه‌های کنکور را بررسی و کامل کند. (جزئیات بیشتر)

هر آنچه که باید درباره افزایش سنوات تحصیلی بدانید

چنانچه مشمول تا پایان ترم اول سنوات ارفاقی نتواند موفق به فراغت از تحصیل شود، با ادامه تحصیل وی به شرطی در ترم دوم موافقت می شود که حداقل واحدهای درسی معینی را در ترم اول با شرط معدل کل فوق گذرانده باشد. (جزئیات بیشتر)

اعلام جزئیات پرداخت تسهیلات شهریه به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از محل اعتبارات مصوب صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مطابق بخشنامه و تعیین سهمیه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد صاسلامی، از تسهیلات شهریه قرض‌الحسنه استفاده کرده و پس از فراغت از تحصیل نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

بین داوطلب و سازمان سنجش، تا سال ۱۴۰۳ دیگر هیچ کاغذی تبادل نمی‌شود

دکتر عبدالرسول پورعباس با اشاره به فرصت مجدد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ یادآور شد : ثبت نام مجدد آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از اول اسفند آغاز شده و تا ۴ اسفند ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

اعلام آخرین مهلت دانشجویان غیر ایرانی برای انجام خدمات کنسولی

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: طبق اعلام اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی و وزارتی، آخرین مهلت ارائه درخواست دانشجویانی که تقاضای عاجلی برای انجام خدمات کنسولی در سال جاری ندارند، روز شنبه ۲۱ اسفندماه سال جاری است. (جزئیات بیشتر)

آغاز واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران از امروز

مرحله دوم واکسیناسیون دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه تهران از امروز انجام می‌شود. (جزئیات بیشتر)

امتحانات پایان ترم تمام مقاطع دانشگاه‌ها حضوری می‌شوند

علی خاکی صدیق گفت: سیاست وزارت علوم از سرگیری هرچه سریع‌تر آموزش‌های حضوری است.

به گفته مسئولان آموزش عالی، واکسیناسیون تمام دانشجویان کشور تا حد زیادی انجام شده است و اگر پیک امیکرون شیوع پیدا نمی‌کرد، خیلی از دانشگاه‌ها آماده بازگشایی حضوری کلاس ها برای بیشتر دانشجویان بودند. (جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی کشور

علی خاکی صدیق درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی کشور گفت: وزارت علوم فاز اول طرح ساماندهی آموزش عالی کشور را با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور انجام داده است. (جزئیات بیشتر)

خالی ماندن ظرفیت بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی

بابک شکارچی گفت: بسیاری از ظرفیت‌های رشته‌های تخصصی پزشکی خالی مانده است. متاسفانه در برنامه دستیاری امسال باز هم ظرفیت‌ها در بسیاری از رشته‌ها خالی مانده اند. هر رشته‌ای در جایگاه خود حائز اهمیت است. این موضوع فقط مختص امسال نیست. همکارانی که در دوران دستیاری به سر می‌برند، متاسفانه با کار زیاد و دستمزد کم این دوران را طی می‌کنند و کار آن‌ها با کمک هزینه‌ای که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، تناسبی ندارد. به همین خاطر خیلی از رشته‌ها خالی مانده اند. (جزئیات بیشتر)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top